Kateřina Corbin

Angličtina

k.corbin@mills.cz

Strukturovaný životopis

Vzdělání:
r. 1999 Gloucestershire College of Arts and Technology, Cheltenham, UK, passed CAE English Cambridge course, grade A.
r. 2006 HCT Womens College, Ras Al Khaimah – Passed CELTA Cambridge University

Pracovní zkušenosti:

r. 2013 – 2017 English teacher and co-ordinater  at English World Language Institute, Ras Al Khaimah, the UAE

r. 2012 – 2013 English class and subject teacher at Kidzone Nursery, Ras Al Khaimah, the UAE. Teaching English as second language to children of different nationalities and ages

r. 2011 – 2012 English teacher at English World, RAK teaching English to adults

r. 2010 – 2011 – English club teacher at Komenskeho kindergarten, Czech Republic teaching English to Czech children aged 2-5


Měla jste zájem o cizí jazyky již od dětství? Co Vás vedlo k tomu se v nich tak vzdělávat?

Francouzština i angličtina mě bavily už na gymplu. Jsem spíš humanitárně založená, a tím pádem jsem v nich byla i dobrá.

Proč právě angličtina?

Protože v angličtině byla převážná většina filmů a hudby, o které jsem se zajímala. Se slovníkem jsem strávila hodiny překládáním textů z obalů originálních kazet a CD, na které jsem si z kapesného ušetřila. Touto cestou jsem se naučila spoustu nových slov i frází. A proto i teď, když učím, občas zařadím do hodin písničky, které vím, že mají děti rády a díky kterým pochytí nová slovíčka či slovní spojení.

Měla jste problém se domluvit, když jste byla poprvé v zahraničí?

Nepamatuji se, že bych měla nějaké problémy se v Anglii domluvit. Asi to bylo i tím, že už jsem měla za sebou rok intenzivního anglického kurzu a začala jsem chodit s mým budoucím manželem, Britem.

Kde všude po světě jste tento jazyk učila a jak dlouho? Jaké jsou Vaše zkušenosti?

Začala jsem učit v roce 1999 v Hong Kongu. Byli jsme tam 5 let a za tu dobu jsem učila ve dvou školkách, na základní škole a odpoledne jsem pracovala v jazykovém centru. Ve všech organizacích se mi moc líbilo a největším potěšením bylo vždy vidět pokrok dětí na konci školního roku.

To samé můžu říct o práci v Emirátech, kde jsem dohromady učila s krátkými mateřskými pauzami 9 let. Tam jsem celou dobu pracovala v jazykové škole, kam chodili převážně dospělí.  Moji studenti byli jak místní Emirátčané tak cizinci ze všech koutů světa. Nejzajímavější pro mě bylo poznat kulturní a náboženské zvyklosti a názory jednotlivých studentů.  Některé kurzy byly dělené podle pohlaví. Nejvíce vzpomínám na dámské kurzy, kde se mi třeba sešly studentky z Tunisu, Řecka, Brazílie a Emirátů. Diskuze na téma manželství byly vždy nejzábavnější.

Čím se snažíte děti motivovat, aby měly o jazyk zájem?

V hodinách mladších dětí hodně zpíváme. To je na začátku vždycky hezky naladí a uvědomí si, že začíná angličtina. Hodně hrajeme hry a většina aktivit je ústních, aby si děti konkrétní slovní zásobu procvičily, vzájemně se od sebe učily a případně se navzájem i opravily.  Mým hlavním cílem je, aby děti jazyk bavil a na mé hodiny se těšily.