Kvalitní základní vzdělání je v současné dynamické společnosti nezbytnou podmínkou pro úspěšný start do dalšího studia či praktického života.
Uspět v životě, být spokojený profesně i sociálně však vyžaduje víc. Potřebná je schopnost komunikace na mnoha úrovních, a to nejen v mateřském jazyce, důležité je zdraví, fyzická kondice a celková zdatnost. Z těchto zkušeností a předpokladů vychází koncepce základního vzdělávání školy Větrník.
Výuka probíhá na základě Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělání.
Učební plán pro 1. stupeň základní školy
Vyučovací předmět | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | 5. ročník | Minimální počet/disponibilní hodiny |
Český jazyk | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 33/2 |
Anglický jazyk | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 9/4 |
Německý jazyk | – | – | – | – | – | 0/0 |
Matematika | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 20/5 |
Informatika | – | – | 1 | 1 | 1 | 2/1 |
Člověk a jeho svět – Prvouka | 1 | 1 | 2 | – | – | 11/1 |
Člověk a jeho svět – Přírodověda | – | – | – | 2 | 2 | |
Člověk a jeho svět – Vlastivěda | – | – | – | 2 | 2 | |
Umění a kultura – Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 12/0 |
Umění a kultura – Výtvarná výchova | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | |
Člověk a zdraví – Tělesná výchova | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 10/3 |
Člověk a svět práce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5/0 |
T Ý D N Ě | 20 | 21 | 25 | 26 | 26 | 118/16 |
Učební plán pro 2. stupeň základní školy
Vyučovací předmět | 6. ročník | 7. ročník | 8. ročník | 9. ročník | Minimální počet/disponibilní hodiny |
Český jazyk a literatura | 5 | 5 | 5 | 5 | 15/5 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12/0 |
Německý jazyk | – | 2 | 2 | 2 | 6/0 |
Matematika | 5 | 5 | 5 | 5 | 15/5 |
Informatika | 1 | 1 | 1 | 1 | 4/0 |
Člověk a společnost – Dějepis | 2 | 2 | 2 | 2 | 10/2 |
Člověk a společnost – Výchova k občanství | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Člověk a příroda – Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 20/5 |
Člověk a příroda – Chemie | – | – | 2 | 2 | |
Člověk a příroda – Přírodopis | 2 | 2 | 2 | 1 | |
Člověk a příroda – Zeměpis | 1 | 2 | 2 | 1 | |
Umění a kultura – Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | – | 9/0 |
Umění a kultura – Výtvarná výchova | 2 | 2 | 1 | 1 | |
Člověk a zdraví – Tělesná výchova | 3 | 2 | 2 | 2 | 10/1 |
Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví | 1 | – | – | 1 | |
Člověk a svět práce | 1 | 1 | – | 1 | 3/0 |
T Ý D N Ě | 30 | 31 | 31 | 30 | 122/18 |