Prevence rizikového chování

KiVa program

Školní poradenské pracoviště

Jeho účelem je poskytovat ve škole poradenské služby a spolupracovat se žáky, zákonnými zástupci, s třídními učiteli, odbornými učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky školy.

V konkrétních záležitostech zajišťuje pracoviště také koordinaci a spolupráci s jinými školskými poradenskými zařízeními (např. pedagogicko-psychologickou poradnou nebo speciálněpedagogickým centrem).

 

Členové:

  • PaedDr. Monika Volsich Montfortová - ředitelka školy (zastupující pozici výchovného poradce),
  • Mgr. Michal Suchý - školní metodik prevence,
  • Mgr. Petra Vášová - speciální pedagožka,
  • Mgr. et Mgr. Barbora Jindrová - školní psycholožka.

 

S čím vám může školní psycholog pomoci

Cílem práce školního psychologa je pomáhat spoluvytvářet takové školní prostředí, kde se budou všichni cítit spokojeně a bude se jim dobře dařit.

Obracet se na něj mohou především žáci: 

  • kteří mají obtíže s učením (neví, jak se učit; máš obtíže se soustředit; máš strach ze zkoušení či mluvení před třídou, zhoršil jsi se ve škole),
  • které trápí vztahy se spolužáky, dětmi nebo dospělými,
  • zažívající smutek, nebo se potřebují s něčím svěřit nebo si „jen“ s někým popovídat,
  • kteří cítí, že mají obtíže s dodržováním pravidel nebo když se potřebují něco dozvědět sami o sobě, rozvíjet svoje schopnosti a dovednosti,
  • setkání mohou probíhat individuálně i skupinově.

Školní psycholog neodmítne ale ani rodiče, kteří:

  • potřebují poradit při řešení výukových obtíží (náhlé zhoršení prospěchu, obtíže
  • přípravě na výuku, vztahy se spolužáky),
  • by rádi konzultovali otázky vhodného vedení dítěte (výchovné problémy),
  • procházejí náročnou životní situací, která může mít dopad na dítě  
  • když cítí, že má jejich dítě jakékoli psychické obtíže a nejsou si jisti, jak s dítětem pracovat  (úzkosti, strachy, časté bolesti, stydlivost, stranění se druhým apod.).
  •  

Speciální pedagog pro žáky s SVP

Speciální pedagog je ve škole především pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich rodiče a učitele. 

Jeho úkolem je:

  • sledování průběhu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • poskytování speciálně pedagogické péče pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • orientační speciálně pedagogická diagnostika, zejména při vzdělávacích problémech žáků,
  • přímé pozorování ve třídách, týkající se speciálních vzdělávacích potřeb nadání a mimořádného nadání,
  • poskytování informační, konzultační, poradenské a metodické podpory zákonným zástupcům žáka se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb,
  • participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo plánu pedagogické podpory ve spolupráci s třídním učitelem,
  • spolupráce s výchovným poradcem školy a třídním učitelem, poskytování žákům s diagnostikovanými speciálními potřebami, kariérové poradenství v rámci školního poradenského pracoviště.
  •  

Schránka důvěry

Rádi bychom, aby naše škola byla bezpečným prostorem pro všechny a za všech okolností.

Máte-li z prostředí naší školy zkušenost, o které není snadné mluvit osobně, dejte nám o ní vědět prostřednictvím tohoto anonymního formuláře. Každý Váš podnět prošetříme.

Kliknutím tlačítko "Poslat" souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Formulář je chráněn službou reCAPTCHA od společnosti Google.
×